Olu diēta – kas tā ir un kam tā ieteicama?

//Olu diēta – kas tā ir un kam tā ieteicama?

Olu diēta – kas tā ir un kam tā ieteicama?

Kas ir olu diēta?

Olu diēta ir uztura plāns, kurā iekļauti maz ogļhidrāti, maz kalorijas, bet daudz proteīna. Tajā ietilpst strauja svara zaudēšana, neatņemot muskuļiem tik ļoti vajadzīgos proteīnus. Tā ir paredzēta tikai un vienīgi liekā svara zaudēšanai, jo nav īstenojama ilgtermiņā. Un, kā jau nosaukums saka priekšā – olu diētas ēdienkartes pamatā ir olas.

Olu diētai pastāv vairākas variācijas, bet tajās visas drīkst dzert tikai ūdeni, vai citus bezkaloriju dzērienus. No uztura plāna tiek izslēgti ēdienu ar augstu ogļhidrātu un cukuru saturu – augļi, maize, makaroni, rīsi, utt. 14 dienas ilgajā diētā tiek ēstas tikai 3 maltītes – brokastis, pusdienas un vakariņas un nekādu našķu vai uzkodu starp maltītēm.

Olu diētas uztura plāns

Visās olu diētas variācijās pamati ir vienādi – katra diena tiek iesākta ar olām, un arī dienas turpinājumā tikai proteīna pilni ēdieni ar zemu tauku saturu. Tajos ietilpst olas, vistas gala, tītara gala un zivis. Savukārt no augļiem un dārzeņiem drīkst ēst tikai greipfrūtus, brokoļus, sparģeļus, cukīni, sēnes un spinātus.

Tradicionālajā olu diētā katrā maltītē tiek ēstas olas vai kāds cits no iepriekš nosauktajiem proteīna avotiem. Papildus tam tiek ēsts kāds no atļautajiem augļiem vai dārzeņiem.

Piemēram, vienā no olu diētas variācijām katrā maltītē tiek ēsts klāt greipfrūts. Piemēram: brokastīs 2 vārītas olas un puse greipfrūta; pusdienās vistas fileja, brokoļi un puse greipfrūta; vakariņās zivs un atkal puse greipfrūta.

Šīs diētas “ekstrēmākajā” versijā 14 dienas tiek ēstas tikai vārītas olas un dzerts ūdens. Šo variāciju gan pavisam noteikti neiesakām, jo, lai arī cik ātri būtu iespējams nomest svaru, tas neatsver iespējamo neatgriezenisko kaitējumu veselībai!

Blakusefekti

Visizplatītākie olu diētas blakusefekti ir spēka un enerģijas trūkums, jo organisms nav uzņēmis pietiekami daudz ogļhidrātu, vai vienkārši kalorijas. Tas padara fiziskās aktivitātes ļoti grūtas. Šķiedrvielu trūkums var izraisīt arī kuņģa problēmas, bojājot tajā esošās vērtīgās baktērijas.

Straujā pāreja uz proteīna bagātu diētu var radīt problēmas arī ar vielmaiņu un vēdera izeju. Turklāt olās ir arī ārkārtīgi daudz holesterīna, kas ir visbiežākais sirds un asinsvadu slimību cēlonis!

Tā kā olu diētu nav iespējams ievērot ilgtermiņā, pēc tās pabeigšanas (pēc 2 nedēļām), cilvēki visbiežāk atgriežas atpakaļ pie vecajiem ēšanas paradumiem, kas nozīmē, ka liekais svars pavisam drīz būs atpakaļ. Un atkārtota 2 nedēļu olu diētas kūre jau atkal var būt kaitīga organismam.

Olu diētas vietā noteikti iesaku izvēlēties kādu veselīgāku alternatīvu, kā piemēram, Stokholmas diētu vai Vidusjūras diētu.

PILNU OLU DIĒTAS APSKATU VARI LASĪT ŠEIT.

Leave A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Lai nodrošinātu pilnvērtīgu mājaslapas darbību un reklāmas iespējas, mājaslapā Gudro.lv tiek izmantotas sīkdatnes. Piekrītu