Keto diēta – kas tā ir un kam tā ieteicama?

///Keto diēta – kas tā ir un kam tā ieteicama?

Keto diēta – kas tā ir un kam tā ieteicama?

Kas ir keto diēta?

Keto diēta (saukta arī par ketogēno diētu) pēdējo gadu laikā kļuvusi populāra, galvenokārt, kā veids ātrai liekā svara zaudēšanai. Lai gan no uzturzinātnieku un dietologu viedokļa tās ietekme uz veselību ne vienmēr tiek vērtēta viennozīmīgi, nevar noliegt, ka Keto diēta patiešām palīdz ātri nomest svaru.

Ketoze

Keto diētas pamatprincips ir ogļhidrātu samazināšana uzturā. Lietojot uzturā pārtiku ar augstu ogļhidrātu daudzumu, organisms to pārstrādā glikozē un insulīnā. Glikoze organismam ir visvienkāršākais enerģijas ieguves veids, tādēļ organisms šo veidu izmanto primāri.

Ja organisms kā primāro enerģijas avotu izmanto glikozi, tad uzturā uzņemtie tauki netiek pārstrādāti un uzkrājas organismā. Tādēļ keto diētas pamatdoma ir ogļhidrātu strikta samazināšana, lai organismā iestātos stāvoklis, kas tiek saukts par “ketozi”. Ketoze ir dabisks organisma stāvoklis, kad nepietiekama uztura daudzuma dēļ, organisms enerģijai sāk pārstrādāt aknās esošos taukus. Un keto diētas mērķis ir tieši tāds – piespiest organismu pārslēgties no ogļhidrātiem uz taukiem, kā galveno enerģijas ieguves avotu. Mūsu organisms spēj pielāgoties visdažādākajiem apstākļiem, un pētījumos ir pierādīts, ka tas tiešām “pārslēdzas” uz aktīvāku tauku dedzināšanu, ja strikti samazina uzturā uzņemto ogļhidrātu daudzumu, vienlaikus palielinot uzņemto tauku daudzumu.

Keto diētas ieguvumi

Svara zaudēšana

Tā kā keto diēta liek organismam radīt enerģiju, dedzinot taukus, ir acīmredzami liekā svara nomešanas rezultāti. Ir veikti pētījumi, kas liecina, ka tā ir arī efektīvs veids, lai samazinātu diabēta risku. Keto diēta tiek īpaši ieteikta 2.tipa diabēta slimniekiem, jo tā lieliski palīdz kontrolēt cukura un insulīna līmeni asinīs.

Koncentrēšanās spējas

Daudzu keto diētas piekritēji tai ir pievērsušies tikai tādēļ, ka viens no tās potenciālajiem ieguvumiem ir koncentrēšanās spēju uzlabošana. Ketoni ir lielisks enerģijas avots tavām smadzenēm, un cukura līmeņa stabilizēšanās ļauj uzlabot darba spējas un koncentrēšanos.

Enerģijas līmenis un izsalkums

Dodot organismam efektīvu un stabilu enerģijas avotu – taukus, stabilizējas arī ikdienas enerģijas līmenis. Tāpat tauki lielākoties dos lielāku sāta sajūtu un pārstrādāsies vienmērīgi, visas dienas garumā.

Keto diēta un epilepsija

Pirmsākumos Keto diēta tika izveidota tieši epilepsijas slimniekiem, kā ārstniecības veids. Jau vairāk nekā 100 gadus tā tiek ieteikta epilepsijas slimniekiem, un ir pierādīts, ka tas ir efektīvs ārstniecības veids, kas ļauj samazināt nepieciešamo medikamentu daudzumu.

Holesterīns un asinsspiediens

Tā kā keto diētā tiek strikti samazināts ogļhidrātu daudzums, samazinās arī “sliktā” holesterīna daudzums organismā, kas ļauj stabilizēt asinsspiedienu un samazināt asinsvadu “aptaukošanos”. Tā kā vislabākais veids, kā izvairīties no sirds un asinsvadu slimībām ir ogļhidrātu daudzuma samazināšana uzturā, keto diēta tam ir lieliski piemērota.

Keto diētai tiek piedēvēti daudz un dažādi ieguvumi, taču pirms sajūsmā lec gaisā un ķeries pie savas ēdienkartes revidēšanas, iesakām iepazīties ar papildus informāciju, lai izvērtētu, vai tā tiešām ir tev piemērota un nerada kādus papildus riskus. Citi raksti par Keto diētu.

 

Leave A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Lai nodrošinātu pilnvērtīgu mājaslapas darbību un reklāmas iespējas, mājaslapā Gudro.lv tiek izmantotas sīkdatnes. Piekrītu