Kefīra diēta – kas tā ir un kam tā ieteicama?

//Kefīra diēta – kas tā ir un kam tā ieteicama?

Kefīra diēta – kas tā ir un kam tā ieteicama?

Kefīra diēta

Kefīra diēta ir ļoti strikts uztura plāns, līdzīgi olu diētai, tādēļ pirms tās uzsākšanas iesaku konsultēties ar ārstu. Kefīra diēta ir domāta ātrai liekā svara zaudēšanai, un tā nav īstenojama ilgtermiņā.

Mums visiem jau labi pazīstamais kefīrs pats par sevi ir veselīgs produkts, probiotiķis, kas satur daudz organismam derīgu mikroorganismu, kas uzlabo gremošanas trakta darbību. Un kefīra diēta fokusējas uz šī produkta intensīvu lietošanu, aizstājot citus ikdienā parasti lietotos pārtikas produktus. Līdzīgi kā citas diētas, kas fokusējas uz kādu konkrētu pārtikas produktu, arī kefīra diēta var nest ātrus svara zaudēšanas rezultātus, taču tā nekādā ziņā nav uzskatāma par veselīgu un labu tavam organismam.

Kefīra diētas veidi

Visizplatītākie ir 3 šīs diētas paveidi. Pirmais ir pavisam strikts un es personīgi to neieteiktu. Tas paredz 3 dienas uzturā lietot tikai kefīru – 1.5l 5-6 reizes dienā. Otrais paveids jau ir nedaudz pielaidīgāks un paredz papildus kefīram ēst arī 500g saldu augļu vai dārzeņu dienā. Trešais paveids, lai gan arī strikts, paredz nedēļu pārtikt tikai no kefīra un kartupeļiem vai zivs, vai vistas.

Kefīra pozitīvās īpašības

Lai gan strikti pārtikt tikai no kefīra (vai jebkura cita pārtikas produkta) absolūti nav ieteicams, pats par sevi kefīrs ir uzskatāms par ļoti veselīgu. Galvenais iemesls – kefīrā ir ļoti daudz proteīna, un tas rada labu sāta sajūtu. Tādēļ tas ir populārs ne tikai starp tiem, kas vēlas ātri nomest svaru, bet arī sportistiem. Kefīra labā ietekme un pozitīvās īpašības ir pierādītas arī starptautiskos pētījumos.

Diēta ar pašgatavotu kefīru

Ārvalstīs, kur kefīrs nav atrodams ikkatra veikala plauktā, šīs diētas piekritēji mēdz kefīru pagatavot mājās paši. Tas gan ir ķēpīgs un laikietilpīgs process, turklāt, jāatrod, kur pašam iegādāties kefīra “raugu”, kas ļaus pienam sarūgt, lai veidotu kefīru.

Kopsavilkums

Tik striktas diētas kā kefīra diēta un olu diēta nav ieteicamas, jo tik strauja ēdienkartes ierobežošana, kaut arī ļaus nomest lieko svaru, tā var atstāt arī nopietnas un pat neatgriezeniskas veselības problēmas. Es drīzāk rekomendētu diētas ar plašāku un veselīgāku uztura plānu, kā, piemēram, Vidusjūras vai Stokholmas diētu.

Leave A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Lai nodrošinātu pilnvērtīgu mājaslapas darbību un reklāmas iespējas, mājaslapā Gudro.lv tiek izmantotas sīkdatnes. Piekrītu