Kas ir griķu diēta un kā tā darbojas?

//Kas ir griķu diēta un kā tā darbojas?

Kas ir griķu diēta un kā tā darbojas?

Griķu diēta – kas tā ir?

Jāsāk ar to, ka griķu diēta tiek iedalīta pie tā saucamajām mono-diētām. Šādas diētas koncentrējas uz tikai vienu pārtikas produktu vai produktu grupu, izslēdzot visu pārējo. Lai gan tas dod ticamību tādiem saukļiem kā “nomet lieko svaru ātri ar griķu diētu”, vai “zaudē 10kg 2 nedēļās”, šādas diētas netiek uzskatītas par veselīgām. Veselīgā diētā tiek iekļautas dažādas uzturvielu grupas, lai nekaitētu organismam un neradītu dažādu uzturvielu deficītu. Un, kā vienmēr – pirms diētas uzsākšanas konsultējies ar ārstu, pat, ja tavs mērķis ir vienkārši ātri nomest lieko svaru.

Kā strādā griķu diēta?

Kā jau noprotams – griķu diēta nozīmē 10-14 dienu garumā pārtikt gandrīz tikai no griķiem. Tādēļ tā tiek reizēm saukta arī par detoksa (detox) programmu, kuras ietvaros ierobežotā uztura dēļ, no organisma tiekot izvadītas visas kaitīgās vielas. Svara nomešanas ziņā šī diēta sola palīdzēt nomest līdz pat 5kg liekā svara 1 nedēļas laikā. 2 nedēļu ilgajā diētā tas nozīmētu zaudēt 10kg “tauku”.

Griķu diētas ieguvumi

Pētījumos ir atrastas sakarības starp griķu lietošanu uzturā un pazeminātu asinsspiedienu un holesterīna līmeni. Tāpat griķos ir samērā daudz flavonoīdu, kas strādā kā antioksidanti un palīdz organismam cīnīties ar dažādām slimībām. Tāpat pie griķu pozitīvajām īpašībām pieskaitāma asinsvadu paplašināšana un asinsrites vispārēja uzlabošana. Papildus visam tam – griķos nav glutēna. Tātad, to var savā diētā droši iekļaut gan celiakijas slimnieki, gan tie, kam vienkārši patīk bezglutēna dētas “trends” :).

Griķu diētas ēdienkarte

Tā kā jebkurš latvietis pazīst griķus, to pagatavošanā nav daudz jāstāsta – ieber sauju, vai iemet maisiņu verdošā ūdenī, un vāri. Tā kā griķu garšas palete nav īpaši aizraujoša, un šīs diētas ietvaros no tiem jāpārtiek 2 nedēļas, tad droši vien būtu vērts paeksperimentēt ar garšvielām. Man personīgi griķus patīk vārīt dažādos buljonos.
Lai griķu diēta nebūtu tik drausmīgi garlaicīga, vairākās tās variācijās tiek iekļauta arī zaļā tēja (bez cukura, protams), kā arī kefīrs. Griķi un kefīrs izklausās pavisam latviski, bet šī diēta ir populāra visa pasaulē.

Kopsavilkums

Lai gan griķi paši par sevi ir ļoti veselīgi, šādas mono-diētas, kur tiek ēsts principā tikai viens pārtikas produkts, nevar tikt uzskatītas par veselīgām. Protams, tā palīdzēs nomest svaru ātri, bet varbūt vērts to izdarīt veselīgi, ievērojot pilnvērtīgu diētu? Ja nu tomēr izvēlies šādu diētu, trūkstošās uzturvielas ir iespējams kompensēt ar uztura bagātinātējiem.

Leave A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Lai nodrošinātu pilnvērtīgu mājaslapas darbību un reklāmas iespējas, mājaslapā Gudro.lv tiek izmantotas sīkdatnes. Piekrītu